Hemma från oslo!

Då var jag tillbaka på jobbet efter en spännande helg i Oslo!  Åkte ditt med Warehouse och deras Fudge/TIGI team! Det var första mässan för mig som jag var med och hjälpte till på och oj så lärorikt det var! Så kul att få vara med bakom och se hur mycket jobb det faktiskt är för att få allt att fungera och bli så bra som det faktiskt blev!

Finns egentligen hur mycket som helst att berätta om helgen ,men för att ni ska orka läsa det så försöker jag mig på en liten sammanfattningen istället!!=)

Här är det fullfart att styla modellerna för showen!

Jag kom till Oslo på torsdagen sunt lunch och då var det bara att ge sig av till salongen där alla modeller skulle fixas! De visade sig att vi inte hade tillräckligt med modeller så det var lite kaotiskt,men det ordnade de såklart!
Torsdagen blev en lång dag där jag fick hjälpa till att färga och schamponera modeller. Det var riktigt kul att få se så duktiga frisörer jobba, så det var bara att ta till sig så mycket man bara kunde!
Fredagen fortsatte med att fixa klart de sista modellerna sen bar det av till Rockefeller där kvällen show skulle hållas!
Här skulle alla modeller stylas och träna på koreografin inför kvällen! 
Showen blev riktigt lyckad och det var kul att se efter allt jobb alla lagt ner.

En av modellerna!


 Lördag och söndag var det mässa som vi medverkade med några av modellerna plus några nya som klipptes på scen!
Tigi/Fudge hade en riktigt stor och fin monter!


Våra snygga modeller på scenen.

Även jag fick klippa på scenen,vilket var väldigt nervöst men otroligt lärorikt! Efteråt kändes det i alla fall väldigt skönt att ha gjort det!

Jag kan bara säga att jag är super nöjd med helgen! Jag har fått med mig så mycket hem, har försökt tagit till mig så mycket det bara gick!  Lärorikt att se hur allt fungerar och hur mycket jobb det ligger bakom en mässa/show! Otroligt duktiga frisörer jag har fått jobba med i helgen! Jag har också träffat så mycket nya och underbara människor!

Nu är det bara att ta med sig allt, både positivt och negativt, och sikta in sig på den svenska mässan i Jönköping i mars!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0